Erti Tawakal

ya Allah,
dalam kembara ini,
Kau mengajarku erti tawakal,
pada lambungan dan lenturan awan,
ada takut dan harap,
ada cemas dan tenang.

ya Allah,
terlalu rapuh rupanya imanku pada-Mu,
terlalu jauh penyerahanku pada-Mu,
aku takut ya Allah,
di mana aku di sisi-Mu?

ya Allah,
pimpinlah aku,
didiklah aku,
terimalah aku,
sebagai hamba-Mu yang yakin,
selalu menyerah pada-Mu,
dalam apa jua keadaan,
di mana jua kedudukan,
yang kuharap hanya Kau,
rahmat dan pembelaan-Mu..

ya Allah,
kemudi hatiku kian longlai,
pelayaran ini terlalu panjang,
kembara seakan tak berhujung,
aku lelah..

Kaulah yang Maha Gagah,
pada kelemahan dan keletihan ini,
kupohon Kau pulihkan,
berilah aku kekuatan..
untuk kuteruskan perjalanan....


dipetik dr-Di mana Dia di hatiku
penulis-Pahrol Mohd Juoi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...