Agensi Nuklear Malaysia

Assalamualaikum warahmatullah buat umat Muhammad s.a.w

selesai praktikal selama 2 bulan di Agensi Nuklear Malaysia, Bangi.
sejujurnya memang sangat bersyukur berpeluang menjalani praktikal di kawasan yang memang praktikal.hehe
bersama-sama supervisor yang tersangat baik, tidak lokek dengan ilmu yang ada, sentiasa membantu sepanjang menjalankan projek JUGA membantu memastikan laporan akhir ditulis dengan grammar yang lebih baik (I kan tak dapat BAND 6 waktu MUET dulu.kikiki)
sangat membantu dalam membina keyakinan diri, mengukuhkan kefahaman dan keselesaan bekerja dalam suasana baru. terima kasih banyak-banyak Dr. Ilham Mukriz Zainal Abidin.

rakan-rakan makmal pula sangat 'happening' ! sungguh ni. tak tipu atau berpura-pura.hehe
memang saya tak banyak ilmu tapi mereka sering membantu
diskusi dan interaksi membuat kami lebih mesra seolah sudah setahun berkenalan. (erk?yeke?)
yang paling saya suka bila kami mengamalkan budaya 'U tak tau, I tolong U. I tak tau, U tolong I'
ok budaya tu, saya yang bagi nama. ekekeke

untuk keseluruhannya, pengalaman praktikal ni sana sangat berharga. belajar berkomunikasi dengan staff, berinteraksi dalam suasana mesra. APA yang buat jadi selesa? semua staff sangat HELPFUL. alhamdulillah. alhamdulillah. moga kalian semua sentiasa di bawah naungan rahmat dan redha Ilahi.

untuk Rin, Yus, Hani, Kak Hafzan, terima kasih atas semua pengalaman bersama. gonna miss all memories we spent together.
untuk Dr. Ilham dan En. Ikhsan, saya dah sampaikan pesanan dekat board. hehehe yang penting silalah beli kuih raya saya lagi. HAHA

untuk semuanya, I LOVE U ALL. insyaAllah for the sake of Allah ameen. 
moga ukhwah yang terbina kekal ke jannah.
kalau nak ajak makan-makan, call me.hihihihi


16 comments:

  1. Salam, dapat elaun bulanan tak buat praktikal kat sini?

    ReplyDelete
  2. assalam kak, kat area sane ada rumah sewa yand dekat dgn tempat li tak ?

    ReplyDelete
  3. Faez : dah reply di fb..hehe baru perasan komen di blog :)

    Aina : ada. di area bandar baru bangi. homestay pon ada. tapi akak xsewa rumah. sewa bilik dekat kolej (upm)

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum, actually saya pon dapat buat intern kat situ. So, basically, ok tak tempat die? I mean dengan orang, keje sumer? Risau pulak nak intern, bile orang kata tempat tu bosan? Mind share your opinin? Thanks :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..tempat dia bagi saya sangat ok. staff very helpful and friendly. dari guard sampailah ke pegawai. agak bosan sebab memang tempat research. so semua akan fokus baca artikel and buat research. nak hilang bosan, bolehlah baca journal ke apape kan..hehe actually depends on your sv, your project etc. :)

      Delete
  5. salam.. nk tanya.. practikal kt situ dapat alaun ka??

    ReplyDelete
  6. Saya diploma mikrobiologi bleh ke practikal kat sana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tak pasti. tapi boleh cuba apply. sebab dia ada banyak bahagian. mungkin ada bahagian yg sesuai dgn bidang mikrobiologi. :)

      Delete
  7. Salam nak tanya, dapat elaun ke intern di situ? Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikumussalam. Sekarang saya tak pasti. Waktu saya dulu, tak dapat 😅

      Delete
  8. Salam...kalau saya student uitm nak sewa bilik kat kolej upm boleh ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. وعليكم السلام ورحمةالله
      Boleh tak ada masalah. Tapi bergantung pada kekosongan. Biasanya waktu cuti semester sahaja yg available :)

      Delete
  9. Salam...klw saya student u lain nak apply sewa kat upm boleh Ke?

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum..boleh saya tahu awak kos apa? sbb sy bkl intern di sana :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam wbt. saya course instrumentation science. under physics department. :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...