Kejar Hingga Akhirnya

20hb November 2010 jam 4.00 petang aku sudah mengukir senyum. tanda gembira setelah usai peperiksaan akhir aku untuk semester kali ini. segala macam perkara bermain di minda. semuanya mengikut turutan.

mahu pulang ke kamar beraduku > mahu solat asar > mahu makan > mahu mengemas apa yang patut > mahu masukkan barang-barang di stor.

oh. segalanya berjalan lancar. mengikut apa yang telah disusun minda sepenuh sedar yang aku miliki. meniti hari-hari di bilik sendirian tanpa rakan sebilik selama 2 hari ini memang menyesakkan dada. terasa kosong dan sunyi. walau hakikatnya memang kami tidak banyak bersembang di dalam bilik tapi setidaknya kewujudan homo sapiens dalam bilik ini akan mengurangkan bunyi yang pelik-pelik.
mesti anda semua dah fahamkan?huh!penakut.

buat pertama kalinya aku berada di sini. tinggal di sini. di saat semua teman sudah bergerak meninggalkan Bukit Ekspo dan bau sampah mak cik cleaner yang 'bersungguh-sungguh' melaksanakan tugas. semua ini adalah demi perkara yang aku perjuangkan.

seperti biasa, aku tetap optimis. ya, perkara yang sentiasa membawa semangat dalam diri adalah dengan bersikap optimis. -untuk aku saje-

aku mahu mengejar apa yang selama ini aku kejar. aku mahu menggapai segala impian dan harapan yang telah lama aku idamkan. mengapa perlu risau? usaha dan terus usaha. tentu ada hasilnya. mengapa perlu ragu? segala rintangan yang dilalui pasti ada kebahagiaan yang menanti. mengapa perlu putus harapan? sedangkan dalam mengejar kejayaan dan kesenangan itu sememangnya tiada jalan pintas.

hari ini, 21 November 2010, aku di sini. dengan azam yang telah diperbaharui. melangkah bersama teman persis satria dan srikandi. membawa misi yang murni. ya, kami akan memastikan objektif ini direalisasi. 22 November 2010 akan menjadi detik yang merakam segala usaha dan pahit getir yang kai lalui. semoga usaha murni ini akan sekali lagi mencipta sejarahnya yang tersendiri. -insyaALLAH-

bersabarlah wahai hati. kelak kau akan bahagia nanti. tabahlah. kerana tanpa cabaran, kau tidak akan mampu menghadapi perkara yang lebih hebat daripada yang sedang kau lalui.

OPTIMIS!!

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...