1433H

subhanallah..alhamdulillah.

beberapa minggu sebelum kedatangan awal muharram 1433H, saya asyik merasakan ada sesuatu yang menggembirakan akan berlaku. demi Allah saya amat yakin saya akan mendapat sesuatu yang lama saya nantikan tapi saya tak pasti apakah dia.

menjelang hujung minggu, saya mula sibuk dengan aktiviti kolej. jumaat petang sebelum maghrib menjengah, saya lakukan rutin kebiasaan saya. buka facebook dan lihat apa-apa info terkini dari teman jauh dekat, saudara-mara yang jauh di mata dekat di hati, persatuan-persatuan yang saya sertai. tiba-tiba mendapat request friend dari seorang sahabat yang boleh saya katakan antara sahabat yang terbaik dalam hidup saya yang saya senangi dan sangat saya rindu untuk bertemu dengannya.

mungkin Allah telah memperkenankan doa saya selama ini agar dikurniakan sahabat yang baik dan boleh berjalan beriringan dengan saya dalam menempuh kehidupan di dunia ini menujuNya. sungguh saya terasa mahu mengalirkan air mata kerana terlalu terkesan dengan pelukan kasih sayang Allah s.w.t yang Maha Mengetahui apa yang tertulis di hati ini.

hubungan yang terpisah sejak tahun 2002 kembali terjalin setelah sekian lama dan tidak hambar. benarlah ukhwah kerana Dia itu terlalu indah. sangat indah hingga saya sukar untuk menganyam kata bagi menghasilkan baris yang boleh dimengerti. 

"bila kita benar-benar mahu berubah, Allah akan mengirim buat kita sahabat yang baik buat membantu kita merealisasikan hasrat kita itu" - wardina safiyyah



bagi saya Allah telah begitu banyak mengirimkan saya insan-insan yang bisa membawa saya menujuNya. cuma diri ini yang degil untuk melihat dan menilai dengan baik. Endang, Fatin Darinthi, Asrin, Tahieyah, Ayu, Piqa, dan yang terkini, Aimi Ajlaa.

kini saya mengerti mengapa saya terlalu gembira tatkala 1433H bakal menjelma. rupanya Allah telah mentakdirkan saya untuk menjalin kembali ukhwah yang dibiar sepi sekian lama tanpa berita. rupanya Allah membuat saya kembali merenung diri mencari makna sebenar kehidupan bersama saudara-saudara seaqidah yang mungkin saya terlepas pandang untuk dititikberatkan sebelum ini.

semoga semua teman ini sentiasa bersama saya menyulam persahabatan dalam keimanan. jangan jalan di belakang atau di hadapan saya. sebaliknya jalanlah beriringan dengan saya. moga-moga tatkala saya terjatuh atau tersadung, ada tangan yang menyambut membantu saya untuk berdiri semula. I LOVE ALL OF YOU FOR THE SAKE OF ALLAH TA'ALA.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...