Sebak.

Dengan nama Dia yang sentiasa mencurahkan rahmat, kasih sayang dan keampunan kepada hamba-hambaNya. semoga kita semua antara insan yang tidak terkecuali mendapatkannya.

lebih sebulan tidak mencoret kata di laman ini. sedang cuba menstabilkan keadaan diri yang semakin kucar-kacir. *masih belum bijak mengurus masa dengan sebaiknya.aduhai~
Aidiladha telah berlalu. Awal Muharram pula bakal menjengah. saya tak tahu mengapa hati begitu menanti detik itu tiba. sebak dengan perkataan hijrah. sebak tatkala mengimbas kembali pengorbanan para sahabat dalam peristiwa hijrah. bertambah sebak pabila melihat situasi diri dan masalah umat.

akukah sebenarnya yang membuat onar dalam agama yang aku anuti?

akukah sebenarnya yang dikatakan hadis di mana Rasulullah s.a.w menangis tatkala melihat umat akhir zaman?

adakah aku inilah hambaNya yang seolah mempersenda dan memperguna sifat Dia yang Maha Pengampun, Maha Menerima Taubat itu?

aku inikah hambaNya yang paling hina kerana sentiasa melupakan Dia di saat aku senang, dan mengingatiNya di saat aku kesempitan?

akukah yang termasuk dalam golongan yang celaka? yang hari ini lebih teruk dari semalam, dan esok lebih teruk dari hari ini; yang hanya bercakap dan menasihat tapi tidak aku lakukan?



ALLAH...
menyebut namaMu dalam susah dan senang.
menyebut namaMu membawa ketenangan yang sukar digambar dengan bait kata
menyebut namaMu membuatku semakin kuat menghadapi ujian dariMu.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...