Demam Cinta?

bila dilihat senario drama Melayu kini, semuanya mengangkat konsep cinta yang kononnya islamik. semuanya mungkin mahu mengikut jejak langkah nurkasih yang sangat memberi kesan kepada penonton. habis semua drama Melayu begitu. kadang-kadang tengok tajuk pon dah jemu. 

tahajjud cinta
bait cinta
dewa cinta (ini bukan islamik)

muak juga bila semua mahu ada cinta. terus rasa seperti malas mahu ikuti drama tersebut. ohh bukan saya cemburu (perlukah?) apalagi rasa geli (langsung tidak berkaitan). yang pasti saya cuma rasa meluat sedikit.hehe biarlah andai ada yang berkata saya tak layak untuk lontar pandangan.

tahu kenapa saya meluat?sebab nampak tersangat fake. bukan cerita yang saya sebutkan di atas sahaja. ada banyak lagi cerita yang konon mengangkat isu islamik tapi jelas sangat tidak menjadinya lakonan. contoh, seperti ada satu cerita ini, si hero yang kononnya memegang watak sebagai pengerusi Persatuan Mahasiswa Islam itu boleh membonceng motosikal bersama-sama heroin yang bukan ada ikatan dengannya (dalam cerita itulah). oh, nampak benar fake!

saya bukanlah insan yang bijak dalam seni lakonan apalagi perfileman namun dalam banyak-banyak drama atau filem islamik yang pernah saya tonton, KETIKA CINTA BERTASBIH sahaja yang berjaya. maksud saya dalam memenuhi islamiknya kisah itu. mungkin ada yang kurang namun setidaknya watak yang solehah itu kekal nampak solehah. ini sekadar pendapat sahajalah. =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...