Angan-angan? INI IMPIAN!

Salam'alaykum everyone! :D

Semalam adalah hari yang penuh dengan angan-angan *at the same time is harapan dan impian ok!
Asyik terfikir mengenai kehidupan selepas tamat pengajian. Kenapa terfikir benda ni? Sebab bagi otak berehat sekejap dari buat THESIS, SLIDE, HADAM JOURNAL.

Pertama sekali berangan-angan nak jadi ummi yang awesome untuk generasi yang lebih awesome! Maka apa yang dilakukan, terus google buku-buku parenting!haha melampau tak? Pada pendapat saya, tak melampau sebab itu semua boleh dikira ilmu. :D Alhamdulillah bila pergi mana-mana taman syurga yang dihadiri speaker tokoh ilmuwan muslimah, banyak sangat tips keibubapaan diberi. Apalagi terus aplikasi dalam kehidupan. Macam mana? Senang sangat! Boleh cuba aplikasi dengan adik, dengan pelajar-pelajar sekolah, dengan sepupu sepapat, dengan anak jiran, dengan....dengan...ok dengan sesiapa sahajalah.

Kedua ialah berangan nak jadi isteri yang pandai layan suami dan keluarga. Sentiasa belajar untuk 'upgrade' diri jadi lebih baik. Lebih baik apa? Ala..tambah kemahiran yang ada. Kemahiran memasak, kemahiran menjahit, kemahiran dekorasi, kemahiran menceriakan rumah tangga, kemahiran interaksi dengan keluarga mertua, kemahiran landskap, kemahiran..kemahiran..aaaaa! banyak sangat kemahiran tahu? Makanya, ciklilah kena jadi suri rumah. Baru senang nak naik taraf diri. Pendapatan? haa waktu inilah nak jana pendapatan dari rumah. hehe :D

Ketiga pulak berangan nak penuhkan suasana rumah dengan budaya cintakan Islam dan Ilmu. Ada perpustakaan mini penuh dengan buku-buku rujukan dan motivasi, ada buat usrah/perbincangan mengenai sirah nabi/tafsir Quran-Hadith/ilmu fiqh-tauhid-tajwid. Solat 5 waktu pon kalau boleh mahu berjemaah. Makan pon berjemaah. Ya Allah seronoknya kalau macam tu!

Keempat. ehem-ehem. Mahu spend time dengan inchesuami dating hujung minggu dengan anak-anak dekat taman. Riadah sama-sama, main kejar-kejar sama-sama! helloooo, puan mama a.k.a puan ummi yang berjiwa muda dan berjiwa besar tau. Barulah boleh rapat dengan anak-anak nanti. ok dah! anda sudah 'over' dalam penulisan entry kali ini ciklilah =___="

Kelima
Keenam
Ketujuh

Yang lain-lain tak mahulah kongsi dekat sini. Yang disebut dekat atas tu sahaja yang untuk tontonan umum. Sesuai ditonton oleh semua lapisan masyarakat yang tak ada rasa 'annoyingnyeee ciklilah'.hehehe :D

Ciklilah mahu sambung berkarya untuk thesis dan viva. Doakan semuanya baik-baik dan jaya ya! =)

*LOVE*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...