1st Pregnancy : Scan baby buat kali PERTAMA!

Assalamualaikum warahmatullah!

Ramai orang ada tanya bila seseorang itu mengandung. Scan dah? Dah tau jantina baby (melalui scan)? Yang paling penting sebenarnya ialah, bila boleh scan? hehehe masa awal-awal tahu aku mengandung (5 minggu kehamilan), suami call kak ipar tanya macam mana nak buat check up, upt, dan benda-benda yang perlu dibuat awal-awal pregnancy. So, kak ipar aku bagitau bila boleh buat buku, scan baby, dan macam-macam lagi. Dipendekkan cerita, suami ajak buat scan masa minggu ke-11 kehamilan. Itu pun lepas dia tanya kawan-kawan dia klinik mana area sini yang ok dari aspek perkhidmatan, dan yang penting jantina doktor. hehehe

25 MEI 2015
Isnin sebelah pagi tu, aku dan suami terus ke Klinik Melati Utama, Taman Melati. Klinik ni sederet dengan Tudung Abu Dhabi, Imadi Pet dekat Petronas Taman Melati tu. Tujuan scan awal-awal ni sebab nak tengok sama ada kandungan aku normal atau tak. Kak ipar aku pesan, penting sebab takut kandungan luar rahim pulak. Alhamdulillah kandungan aku normal. Doktor bagi dengar jantung baby. Punyalah laju macam time aku tengah terkejut. hehehe tapi doktor kata normal jugak. So, aku baru tau yang banyak aku kena belajar lagi ni. hehehe

Masa scan tu, macam jakun lah sikit suami isteri dua orang ni kan. Mata aku dok pandang screen monitor tu je tengok. Suami aku sangat banyak tanya sambil tengok screen yang sama. Tanya saiz baby, movement baby etc. Suddenly, baby tu lompat kemain tinggi lagi. Terus suami bawak keluar fon nak rekod. hahaha Aku gelak je lah. Nampaklah muka teruja suami. Macam ni rupanya pengalaman pertama mengandung ek? Banyak yang first time dalam hidup akan dilalui. ^_^


p/s: memandangkan suami aku suka main badminton, dia kata baby tu lompat sebab tengah praktis 'jumping smash'. ok lah..jumping smash pon bolehlah nak. Nanti keluar, jadi partner ayah awak training badminton ye. hahaha

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...