Detik-detik Terakhir

Salam 'alaykum. Sedang sedikit syahdu.

Bila lihat kalendar, bila lihat baju-baju, bila lihat nota-nota kuliah, bila lihat facebook dan twitter kawan-kawan, aku mula rasa sebak. 2009 - 2013. 4 tahun bersama. Banyak kenangan suka duka yang ditempuh. Dari tak kenal, mula kenal. Dari tak bertegur, mula mesra. Dari hanya berselisih, jadi teman pengubat duka.

Mereka bertiga ini selalu ada untuk mengingatkan aku. Lagi-lagi masa sibuk dengan aktiviti debat IPT. Tak cukup rehat, tak cukup tidur, tak cukup masa nak siapkan kerja. Syukur Allah kurniakan teman seperti mereka. Aktiviti masak-memasak pun dengan mereka juga. Aktiviti bisnes kecil-kecilan, aktiviti makan-makan, aktiviti jalan-jalan. heee Setiap orang ada tabiat masing-masing. Ada gelaran comel masing-masing.

cikmoja - cikmisae - cikmon
Dari mula masuk UPM hinggalah ke semester terakhir. Masih menjadi teman sebilik. Tapi dia jugak yang selalu ditinggalkan memandangkan kesibukan aku beraktiviti. Maaf kan saya wahai cik puan rumet ;D Tapi kami rajin makan bersama, jalan-jalan bersama, beronok-ronok bersama. It's not about quantity that we spent together my dear. It's all about quality time. Ok! boleh praktikkan dalam rumahtangga nanti. Ingat tu cik puan rumet.

cik puan rumet
Coursemate. We had spent so much beautiful memory together. Since we were in first year. Suka duka dalam melaksanakan tuntutan projek kita buat sama-sama. Projek yu tak siap, ai tolong. projek ai tak siap, yu tolong. Ada yang masam muka, ada yang buat muka. Ada yang bermuka-muka. Tak apalah. Itu semua biasa dalam hubungan. Tapi aku yakin kita semua gumbira dengan setiap saat yang kita lalui bersama walaupun event makan-makan kita tak jadi. :'(

Bac. Sc. (Hons.) - Instrumentation Science (0913)

Keluarga kecil di Kolej 12. How can I forget all the things that we spent together? Will write an entry special dedication for you my sayangs. 

8 comments:

  1. awal lagi lah nak tacing! hadoiii T_T

    ReplyDelete
  2. cikgu diha, awak lain. bergembira dengan anak murid. saya tak de kelas, xde pape nak buat. mana tak tacing!

    ReplyDelete
  3. cik ina, saya mmg sweet. hihihi :p lama tak jumpa. :(

    ReplyDelete
  4. haha! gambar kos tu, aku tak kenal lagi kau time tu, pakai belasah je duduk sebelah kau.. >.<

    ReplyDelete
  5. hamizah! hahaha kau mampu? hehe tapi tak cukup semua pon. berkat gambor ni la kot melekat jd kembor

    ReplyDelete

  6. itulah indahnya ukhuwwah islamiyah. berukhuwwah dengan ikhlas saling bertemu dan kemudian berpisah kerana Allah. dijanjikan lindungan olehNYA.

    :) moga tenang di sana ~

    bak kata pepath Arab. لا تقولوا
    #وداعا بل قولوا إلى اللقاء
    إن لم يكن فوق الثرى فبجنة رب السماء

    la taquluu wada'an/wida.an bal quluu ila al-liqa'. in lam yakun fauqa at-thura fa bijannati rabbi as-sama'

    janganlah ucapkan selamat tinggal tapi ucapkanlah smga bertemu lagi.
    jika tidak bertemu di dunia
    maka di syurga Allah...

    :)

    ~ adam .s.b /s.a

    ReplyDelete
  7. in shaa Allah. ameen ya Rabb! bertemu & berpisah, pasti ada kisah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...