Ukhwah Bersama Alam

Salam 'alaykum!

Isnin. 3 Jun 2013.
Bukit Broga.

Rancangan secara tiba-tiba berjaya dilaksanakan! Dari 20++ yang ada dalam keluarga kecil, seramai 12 orang sahaja yang mempunyai ruang untuk bersama. Ke mana? BERUKHWAH bersama alam! ^__^ Eh. Mestilah seronok dan menyeronokkan bila bersama alam. Terasa dekat dengan Dia. Sebab? Alam ini adalah bukti kewujudan Dia yang Maha Kaya, yang Maha Kuasa, yang Maha Agung.

Pulang dari makan malam bersama, berkumpul di Bilik Gerakan. Ehem! Bukan bilik gerakan politik. Bilik gerakan MTM. :) Tujuan utama adalah...hehehehe

menyiapkan sarapan pagi
Aku tak makan sardin dan adik beradiknya termasuk tuna. Jadi, kita buat sandwich telur! ^__^ Bertolak agak lewat ke Broga. Tapi tak apalah. Asalkan dapat naik. hehe Solat, mendaki, sarapan bersama. Rasa seronok sangat. Alhamdulillah Allah pertemukan aku dengan mereka ini. Rasa ceria 1 hari walau penat.

Antara yg terawal sampai ke puncak pertama ke kedua tah. =_=

Doa sebelum sarapan!

Kami semua selepas turun Broga
Turun dari Broga, dapat kata putus mahu ke Sg. Tekala. Mahu sejukkan badan katanya. Main-main air selepas berpeluh-peluh panjat Broga. hehehe Perjalanan diteruskan ke sana. Sarapan nasi lemak, keropok lekor, pisang goreng dan 'cikedeh'. Jadilah asalkan perut terisi. Projek main air dan bina istana pasir pun bermula. Dannnn tadaaaaaaa~

Sandcastle by Fadzil Ahmad

Selepas menyegarkan badan di Sg. Tekala
Dah nak dekat tengah hari baru balik ke kolej. Seronok tu memang seronok. Sama-sama menikmati kebesaran Allah mulai sebelum subuh hingga menjengah ke zuhur. Disulami dengan ikatan kekeluargaan kecil yang kami ada. Sweetness! Sayang anda semua. Termasuk yang tak dapat turut serta. Moga Allah redha ke atas kita.

4 comments:

  1. Jyearghhh..nnti plan lg la..hehee..

    ReplyDelete
  2. kau plan. tukar pengarah program ok.

    ReplyDelete
  3. Adhoc?hehehe
    Baikk..nnti patik rancangkan..haha..nak kemana rasanya kali ini?hehehe

    ReplyDelete
  4. hiking lagi? kita buat aktiviti membersihkan hutan lipur je la. haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...