Wedding Preparation #3 : Kad Kahwin (Design)

Salam'alaykum.

Perkongsian #3. Masih tentang kad kahwin tapi pasal design kad pulak. Memandangkan aku memang tak reti guna AI, PS dan semua yang seangkatan dengannya, aku gunakan khidmat word dan publisher - macam biasalah untuk newbie macam aku.

Dimulakan dengan lakaran kad yang kita inginkan. Aku nak kad aku saiz kecik je (A4 bahagi 4) kes nak buat kad padat dan mampat :p Kemudian aku buat design semua hitam putih sebab aku nak print atas 'craft paper'. Alaa kertas coklat cover buku latihan kita masa sekolah dulu-dulu tu. hehehe

Setelah aku copy paste kan segalanya dalam publisher, aku crop untuk jadikan image sebelum aku paste terus dekat word. SEBAB! textbox tu automatik akan jadi terbalik kalau aku copy-paste macam tu je. Sedih Y_Y So, ini adalah hasil design aku.




Sebenarnya aku buat design yang dekat bawah ni dulu. Tapi lepas dapatkan pendapat dari tunang dan family, makanya kad kahwin aku secara officialnya adalah seperti di atas. hehe dekat bawah ni adalah lagi dua design yang aku buat (untuk muka depan je lah). Yang kartun tu, tunang aku kata tak sesuai pulak kalau bagi dekat orang tua sebab catchy (refer pada word kartun tu sendiri) tapi sesuai untuk orang muda. Aku suka yang kartun tapi bila fikir-fikir balik, betul jugak dia cakap tu.hehe lagi satu tu pulak aku tak suka sebab biasa sangat.hehehe




Demikianlah untuk entry pada kali ini. Jumpa lagi di entry akan datang. peace!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...