Wedding Preparation #5 : HIV Test

Salam'alaykum! :D

Perkongsian #5. Aku anak Selangor. Lahir di Selangor. Membesar dan membulat di Selangor. Tapi aku tak tau kenapa disebabkan kekeliruan aku pasal prosedur HIV test dekat Selangor ni, aku tekad buat dekat wilayah persekutuan.

Alkisahnya begini ye anakanak. Pada suatu hari, aku terlalu baik men'google' informasi pasal prosedur kawenkawen ni. Memula, aku ingatkan kene dapatkan surat kebenaran nikah dulu baru boleh buat HIV test. So, bila dah dapat informasi baru kusedar. Buat je HIV test awak tu ha dulu. Tak ada yang salah pon ye anakanak. Jadi aku terus google prosedur untuk HIV test. Namun, sayang seribu kali sayang, telah kujumpa pelbagai informasi yang menambah pening kepala. Maka aku terus bukak website JAIS untuk dapatkan maklumat. Unfortunately, bila aku download pdf file untuk dapatkan maklumat penuh, I found this. 


*nanges* sebab kena bayar sampai RM10.
Actually, aku ada terjumpa beberapa ex-b2b yang kata Selangor tak ada form untuk HIV test. ada jugak yang kata, tak semua klinik kesihatan offer untuk buat HIV test (some of them hanya open siang and ada juga yang open 8-5 macam biasa)



Disebabkan aku adalah manusia yang sangat susah nak deal dengan orang by phone call, aku try google pulak pasal prosedur HIV test untuk rakyat wilayah di website JAWI. I found it is easier (sebab tak pening kepala aku). So, aku dapatkan senarai klinik HIV dari website JAWI dan terus call untuk tanya prosedur (actually untuk confirm kan sebab aku dah google prosedur awalawal). Dipendekkan cerita, aku buat HIV test dekat Klinik Kesihatan Putrajaya Precint 9. Memang senang, cepat, dan tak leceh mana. Tak sampai sejam pon. Aku pegi petang. Lepas lunch hour. ehehehe Yang penting, tak ambik darah banyak pon! Sebijik macam prosedur awal derma darah tu. Dia ambik dalam setitis je darah berharga aku tu. :p

sharp pukul 2 aku ambik nombor..hehe
Inilah borangnyaaa

ambik darah. 



So, siapa yang nak pegi buat kat KK Putrajaya P9 ni, boleh walk-in je. Form semua dia bagi masa dekat sana. Makesure bawa MyKad kita yang paling berharga itu ye anakanak.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...