Wedding Preparation #7: Doorgift Untuk Kanak-kanak Ribena!

Salma 'alayk!

Perkongsian #7.
Kali ni kita bebel pasal doorgift. Biasanya doorgift kita akan sediakan untuk 3 bahagian. Bahagian pertama, untuk semua tetamu yang ramai-ramai tu. Bahagian kedua pula doorgift untuk VIP. Nama memanglah macam jemput Dato' Datin Tan Sri Puan Sri bagai..hahaha Tapi doorgift VIP ni kita merujuk kepada KELUARGA PASANGAN kita ye anak-anak sekalian. Bahagian terakhir adalah doorgift untuk diberikan kepada kanak-kanak ribena yang comel lagi bijak itu!

Antara tiga bahagian ni, bahagian yang susah sikit nak fikir adalah bahagian satu dan dua. Sebab utama adalah, berlaku percanggahan pendapat (hasil perbincangan dengan mak ayah kesayangan) nak letak apa dalam doorgift. Jadi, aku teruskan dengan doorgift untuk kanak-kanak ribena dulu!hehe So, aku mula menunjukkan beberapa keping gambar untuk tatapan bonda terchenta. Tak dapat apape kata putus pon tapi tiba-tiba, mak ayah aku keluar, beli barang untuk doorgift ni. Sebijik macam dalam gambar yang aku tunjuk. hahaha

Setelah dijelingjeling oleh mak sebab aku tak start buat walaupun barang dah lengkap, aku kerah adik aku untuk tolong buat..hahaha maka hasilnya adalah......tadaaaa!


Inilah bahanbahannya..eh tambah satu lagi..hot glue gun untuk lekatkan!hehe
Lidi tu boleh guna lidi buat bunga telur tu. Sebab lebih keras, mampat, padat, gagah perkasa :p cekelat tu, bolehlah pilih another design which is flower. Aku tengok cantik tapi mahal sikitlah. Eyeglass shape ni ok apa. Boleh feeling tema masquerade gitu! haha

Maka selesailah untuk doorgift kanakkanak ribena. hee

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...